Ontdek samen de optimale reden van bestaan en blijf als organisatie vitaal.

Veel organisaties zijn in de dynamiek van de maatschappij, disrupties en een steeds kortere organisatie-levenscyclus steeds op zoek naar relevantie voor de maatschappij en interne beleving; ze zoeken hun ‘ikigai’ (Japans voor ‘optimale reden van bestaan’). Ieder individu, maar ook ieder sociaal systeem heeft een ‘ikigai’. Soms hebben we deze nog niet ontdekt of toegepast.

Onze oplossing; met behulp van ikigai komen tot een inspirerende en betekenisvolle visie en koers.  Introductie ikigai door Erika Schrik

ReflActive begeleidt u in een aantal op uw organisatie toegesneden bijeenkomsten bij deze ontdekkingsreis, die zeer waardevol is en bijdraagt aan vitaal leven en werken. Daarna, indien u dat wenst, maken we vanuit de ‘ikigai’ (why) van uw organisatie de verbinding naar wat dat betekent voor de dagelijkse organisatie, processen en praktijk (how en what).

Download direct de brochure en lees hoe u met ‘ikigai’ met uw team, klanten of andere betrokkenen een betekenisvolle basis en koers kunt uitzetten.

Brochure Visie met hart en hoofd; Ikigai for Business

Contact

Vier basisvragen staan centraal bij ‘ikigai’

Ikigai betekent ‘een optimale reden van bestaan, dat waarvoor je elke dag opstaat’. De 4 basisvragen vormen een uitstekende methode voor individuen en organisaties om een betekenisvolle en inspirerende basis (bestaansrecht; waarom) te leggen en deze aan het dagelijkse handelen en organiseren te verbinden (wijze van bestaan; wat en hoe). Voor meer energie en toegevoegde waarde voor uw klanten én uw organisatie.

ikigai kompas

Komt dit voor in uw organisatie? 
·    We zoeken echte gezamenlijke doelen…
·    We willen van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten…
·    We zijn als team zoekende naar wat we willen en waar we sterk in zijn…
·    De mensen hebben weinig eigenaarschap…
·    Onze resultaten vallen tegen…

Soms is de passie er wel maar ontbreekt het aan inkomsten. In al deze situaties is ‘het samen herontdekken’ van de (gezamenlijke) reden van bestaan ‘hart of hard’ nodig’…

Nieuwsgierig hoe u dit in uw organisatie kunt aanpakken? Download de brochure of neem contact op.

Contact