Een lerende organisatie worden is een leerproces op zichzelf.

–   Hoe kunt u medewerkers in de Agile/Lean organisatie nog beter laten samenwerken?
–   Hoe begeleidt u zelforganiserende teams naar lerende teams in een traditioneel hiërarchische geleide organisatie?
–   Hoe maakt u het leerproces onderdeel van het dagelijkse werk en verbetert u prestaties?

Download direct de brochure en lees hoe u dit kunt aanpakken.
Zelforganisatie leren in de praktijk (praktijkleren)

Onze oplossing; zelfsturende teams ontwikkelen vanuit en in de praktijk

In onze aanpak staat de ontwikkeling van (keten) teams en hun praktijk centraal en dat wat er gebeurt ín die praktijk. Niet klassikaal leren maar in de dagelijkse praktijk. Het gesprek over de ‘onderstroom’ is belangrijk om nog succesvoller te presteren en te leren en verbeteren in de praktijk. Wat niet gezegd wordt, voelt men in de interactie als onderstroom. Echt willen weten welke doelen teamleden hebben, welke overtuigingen ze hebben en waarom ze zo handelen, maakt dat mensen leren over zichzelf en kunnen meebewegen met veranderingen. En dat vraagt vertrouwen en veiligheid. Voorbeeldgedrag bij leidinggevenden die zich kwetsbaar mogen opstellen als leider. Durven experimenteren. Onze aanpak staat beschreven in de brochure en vult de rol van teamleiders en coaches goed aan. 

Contact

Onze visie op Leren en Reflecteren

Leren betekent naast kennis opdoen ook dat medewerkers en leidinggevenden zich open stellen voor hoe een ander hun gedrag ervaart en welk effect dat heeft. Reacties op het eigen gedrag verwijzen naar overtuigingen en emoties die de persoon zich niet altijd bewust is. Er wordt vaak beperkt aandacht besteed aan de zachte kant van een verandering; ingesleten patronen in een organisatie, een traditionele stijl van leidinggeven en daarop aangepast gedrag van medewerkers. Ander gedrag bereiken vraagt een zorgvuldig leerproces en begeleiding. Gesprekken voeren over de koers, verwachtingen naar elkaar uitspreken binnen en ook tussen hiërarchische lagen. En soms moet eerst een hardnekkig probleem worden doorbroken.